Inleiding

Zuid Afrika

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Dag 4

Dag 5

Dag 6

Dag 7

Dag 8

Dag 9

Vrijdag 6 september

Om 7.00 uur staan we op, pakken alle koffers weer in en gaan nog even bij de bavianen kijken, die natuurlijk weer even langskwamen om te kijken of er ergens nog iets te eten viel. Om 8.00 uur ontbijten we en om 08.30 uur vertrekken we richting volgende locatie. Na een ritje door een prachtig gebergte omgeving komen we aan in Tzaneen. Hier bezoeken we een theeplantage. Onderweg bij een aantal theevelden stopt Quinten en mogen we even uitstappen om bij de theeplukkers te kijken. Het is een beetje miezerig weer, de dauw staat nog op de theevelden en het is een prachtig gezicht om daar de in geel geklede en met rugzak en stok voorziene vrouwen te zien werken. We maken heel wat foto's. Na een kwartier rijden we verder naar het restaurant. Daar hebben we wederom een prachtig uitzicht over de velden. Op de veranda drinken we thee en bestellen we alvast onze lunch. Ondertussen krijgen we een rondleiding door de theefabriek. De groep is in tweeën gesplitst. De "jongeren" bij elkaar en de " wat ouderen" bij elkaar. Yvette gaat met ons mee als gids. Op ons verzoek doet zij de rondleiding in het Zuid-Afrikaans. We lopen door de fabriek heen en zien de verschillende processen van net afgeplukte blaadjes tot echte thee. Na de rondleiding staat onze lunch voor ons klaar en daarna vervolgen wij onze reis naar Tulani Safari Lodge in Phalaborwa. Een prachtig complex bovenop een berg in een privé wildnatuurreservaat. We worden ontvangen door de heer en de vrouw des huizes met hun hondje Vlekkie. Er staan vier gebouwen met daar tussenin een bar/restaurant met panorama-uitzicht over het natuurreservaat.

Dag10

Dag 11

Dag 12

Dag 13

Dag 14

Dag 15

Dag 16

Fotoalbum

Gastenboek

Links

In elk van de gebouwen bevinden zich een aantal kamers. Als diner krijgen wij wederom een buffet. Daarna gaan we met z'n allen op het terras zitten met uitzicht op een tweetal schaarsverlichte drinkbakken. De vuurkuil wordt aangemaakt en het lijkt net of we ons in een andere wereld begeven. Wat een rust … Helaas zit het weer niet erg mee, het gaat hard regenen en onweren, tijd om onze kamer op te gaan zoeken.